diumenge, 10 de novembre del 2013

IMPORTANT PLE EXTRAORDINARI EL DIMECRES 13 DE NOVEMBRE A LES 21h 30m



EN AQUEST PLE S'HA DE  DECIDIR LA PERSONACIÓ DE L’AJUNTAMENT DE MOIÀ, COM A PART ACUSADORA, EN LA TRAMITACIÓ DE L’EXPEDIENT OBERT AL TRIBUNAL DE CUENTAS, SOBRE PRESSUMPTES IRREGULARITATS DELS ANTERIORS CONSISTORIS I QUE AFECTA  UNA VINTENA DE PERSONES.


Aquest expedient consta de dotze punts i parteix d’una denúncia presentada l’any 2009 per MAP-ERC dels comptes dels anys 2006, 2007 i 2008. Aquestes al·legacions es basaven en un mostreig de possibles irregularitats i no contemplaven totes les que posteriorment s’han conegut.
Els regidors actuals de l’ajuntament no som extraterrestres que aterrem a Moià i, per tant, entenem que ens cal posicionar-nos clarament en funció del què coneixem.

Gespa del camp de futbol (2006)
Moià, a diferència de la majoria de pobles no té un camp de futbol municipal. És propietat del bisbat de Vic i el seu us està cedit al Club Esportiu Moià, que fa una autèntica actuació de suplència en la promoció dels equips base de futbol, actualment compta entre totes les edats i categories amb 16 equips que juguen en competicions comarcals. Això és possible gràcies a l’actuació voluntària d’entrenadors i delegats d’equip que treballen desinteressadament per a la promoció de l’esport.
L’acord d’instal·lar-hi gespa artificial,  va ser pres per unanimitat de tots els regidors.
  • Que van votar els regidors? Una subvenció al Club Esportiu Moià per a un termini de 10 anys per finançar la inversió.
  • En base a què es va votar? En base a l’interès públic i a la proposta de dictamen que es basava en la Llei de Subvencions, sense que, per part del secretari-interventor, es formulés cap observació sobre la seva irregularitat. La inversió es va executar correctament (fa 7 anys que els equips de futbol ja la gaudeixen).
  •  S’ha d’imputar cap responsabilitat als regidors pel fet de desconèixer la legislació quan el funcionari responsable no els va fer cap advertiment? Entenem que no. Estem en desacord en la imputació feta als regidors.
Vestidors piscina Club Esportiu Moià (2008)
Operació similar a la del camp de futbol del 2006.  La piscina és privada per als socis del Club (temporada d’estiu) però els vestidors són utilitzats els caps de setmana de tota la temporada pels equips de futbol que juguen partits simultanis i no disposen de prou espai als vestidors del camp de futbol.
En aquest cas, els regidors de l’oposició, en dubtar de la legalitat i veure que secretaria no havia fet cap informe van demanar-lo.  L’informe, fet per l’Interventor assegurava que l’operació s’ajustava al que preveia la Llei de Subvencions.
  • Els regidors que hi van votar afirmativament havien de fer cas dels advertiments de l’oposició o podien donar crèdit a l’informe favorable d’Intervenció? Entenem que tampoc no s’hi poden imputar els regidors que van votar favorablement el dictamen.
MoiàFutur (Adjudicació obra construcció del CAP i Pàrquing (2007)
Aquí entenem que hi ha una irregularitat prèvia: MoiàFutur no podia emprendre l’obra si no tenia dotació pressupostària i, amb un capital de 60.000 euros d’aportació municipal depenia totalment de l’obtenció de finançament extern (cosa que només va aconseguir parcialment infringint l’obligació (com ja havia fet l’ajuntament el 2006  i el 2007) de sol·licitar la preceptiva autorització de la Direcció General de Política Financera.
Ens trobem de nou amb unes persones que voten a favor d’una adjudicació d’obra, de la qual es pot qüestionar o no la seva finalitat i viabilitat (nosaltres la qüestionem totalment), però prèvia a aquesta adjudicació s’hi troben les irregularitats que havien d’haver estat advertides des de secretaria de l’ajuntament i per part de l’advocat que actuava com a secretari del Consell d’Administració. Per tant, entenem que als regidors i als altres membres del Consell d’Administració (a excepció del President i del Secretari de Consell) no se’ls pot imputar en base al seu vot afirmatiu, per la seva manca de coneixement jurídic de les irregularitats prèvies.

Altres punts de l’expedient
En la resta de punts estem d’acord amb l’informe.

Conclusions
Els tres punts que motiven el nostre desacord amb l’informe  tenen un aspecte en comú, que si l’extrapolàvem a qualsevol votació de qualsevol ajuntament, ens trobaríem amb una situació d’inseguretat jurídica dels regidors que, amb el seu vot, recolzessin de bona fe, l’aprovació de qualsevol dictamen amb implicacions econòmiques, la finalitat del qual consideressin adequada als interessos municipals.
Si es produís una imputació per aquests fets a tots els regidors que van votar-hi afirmativament, entenem que es crearia un precedent perillós d’inseguretat jurídica davant de qualsevol votació en qualsevol ajuntament, atès que el regidor hauria d’estar valorant la capacitat, la professionalitat  fins i tot la bona o mala fe del funcionari encarregat de vetllar per la correcta adequació jurídica de les decisions municipals.
Conseqüentment, entenem que l’ajuntament, com a part afectada, s’ha de personar com a  acusació en el procés del Tribunal de Cuentas, sempre i quan, recolzi i defensi les exempcions que hem exposat.

Novembre de 2013

1 comentari:

Anònim ha dit...

Així que ara uns si i d'altres no! I ara totes les culpes les te el secretari no? No us mulleu ni sota l'aigua!